An universitar 2024-2025
Semestrul I
Lista posibililor beneficiari de bursă de ajutor social
Lista posibililor beneficiari de bursă de performanță pentru rezultate deosebite la învățătură-Licență
Lista posibililor beneficiari de bursă de performanță pentru rezultate deosebite la învățătură-Master
Lista posibililor beneficiari de bursă pentru performanță sportivă
Eventualele contestații/neclarități se vor transmite la Secretariatul facultății, până cel târziu 28.11.2024, ora 14.00
Rugăm pe cei care nu au transmis codul IBAN/extrasul de cont pentru virarea bursei și cei care și-au schimbat Banca la care au deschis contul, să-l transmită în cel mai scurt timp posibil pe adresa secretariatsim@tuiasi.ro
De asemenea, studenții care sunt înscriși și la altă facultate, vor aduce la Secretariatul facultății o adeverință în care să fie precizat dacă beneficiază sau nu de bursă la respectiva facultate. Termen: 28.11.2024, ora 14.00
Studenții care sunt înmatriculați în regim cu taxă și urmează un al doilea program de studii la Facultatea SIM, sunt rugați să prezinte la Secretariatul facultății adeverința cu numărul de semestre în care au beneficiat de bursă, altfel, vor fi eliminați de pe lista posibililor beneficiari. Termen: 28.11.2024, ora 14.00
Studenții care sunt înmatriculați în regim cu taxă și se regăsesc pe lista posibililor beneficiari de bursă, vor face dovada achitării primei tranșe din taxa de școlarizare a anului univ. 2024-2025, în caz contrar vor fi eliminați de pe lista beneficiarilor de bursă. Termen: 28.11.2024, ora 14.00
Procedura privind acordarea burselor studenților români și străini de la ciclurile universitare de învățământ cu frecvență, licență și masterat din cadrul Universității Tehnice “Gheorghe Asachi” din Iași
Anexe procedură
Decizie U.T.I. cu privire la neacordarea burselor sociale studenților înmatriculați în regim cu taxă
Decizie U.T.I. cu privire la neacordarea burselor de performanță sau speciale românilor de pretutindeni
Adresa privind acordarea burselor sociale
Ordin 6742_04.12.2023 modificare anexa Ordin 6463_2023
Bursele sociale se acordă în conformitate cu Ordinul M.Ed. nr. 6463/2023, publicat în M.Of 913/10.10.2023, astfel:
- studenţilor orfani de unul sau ambii părinţi, studenților care provin din familii monoparentale sau studenților proveniți din centre de plasament și care nu realizează venituri peste plafonul pentru acordarea bursei sociale;
- studenţilor bolnavi de tuberculoză, care se află în evidenţa unităţilor medicale – pe perioada tratamentului tuberculostatic, diabet insulinonecesitant, boli maligne, sindroame de malabsorbţie severe, boală cronică de rinichi în program de dializă, epilepsie grand mal, cardiopatii congenitale, astm bronşic persistent moderat sau sever, epilepsii, cardiopatii congenitale, hepatită cronică cu fibroză avansată (stadiu F3 sau F4), glaucom, miopie gravă, boli imunologice autoimune forme severe, boli rare, tulburări din spectrul autist, boli hematologice severe care necesită tratament continuu sau spitalizări frecvente, surditate bilaterală, fibroză chistică, cei infestaţi cu virusul HIV sau bolnavi de SIDA, cei cu handicap locomotor și încadrați într-un grad de invaliditate, fără a se lua în considerare nivelul venitului mediu pe membru de familie;
- studenţilor a căror familie nu a realizat în cele 12 luni înainte de începerea anului universitar un venit lunar net mediu per membru de familie mai mare decât salariul de bază minim net pe economie. Se va avea în vedere la calculul veniturilor:
Pentru perioada 1 oct. 2023 – 30 iunie 2024, cuantumul net de 2079 lei, corespunzător salariului minim brut pe țară garantat în plată de 3700 lei, stabilit prin H.G. nr. 900/28.09.2023; Pentru perioada 1 iulie 2024 – 30 sept.2024, cuantumul net de 2363 lei, corespunzător salariului minim brut pe țară garantat în plată de 3000 lei, stabilit prin H.G. nr. 598/06.06.2024.
Astfel, venitul mediu net lunar, calculat ca media acestora pe ultimele 12 luni (1.oct.2023-30 sept.2024) este 2150 lei.
Studenții vor depune următoarele acte:
Cerere
Declarație pe propria răspundere privind veniturile nete, cu caracter permanent, obținute pe ultimele 12 luni (1 oct.2023-30 sept.2024) de către membrii familiei, supuse impozitului pe venit
Acordul olograf al studentului și membrilor familiei, după caz, privind prelucrarea datelor cu caracter personal pentru verificarea respectării criteriilor de acordare a bursei sociale;
Ancheta socială în cazul în care nici un membru al familiei studentului, inclusiv studentul, nu realizează venituri sau cel puțin un părinte al studentului lucrează sau domiciliază în străinătate;
Copii de pe certificatul/certificatele de deces al/ale părinților (dacă este cazul)
Copii de pe acte de stare civilă în cazul studentului căsătorit (dacă este cazul);
Copii de pe certificatul de divorț și alte documente doveditoare pentru familii monoparentale (dacă este cazul);
Copii după decizia instanței de menținere a stării de arest al/ale părinților (dacă este cazul);
Raportul de anchetă socială în cazul părinților dispăruți, dacă este cazul;
Certificat medical, pentru studenţii bolnavi, în baza Ord. MEd 6463/2023, art.10, alin.(9) lit.b), emis de un medic de specialitate, altul decât medicul de familie, vizat de către medicul de la unitatea medicală a universităţii.
EXTRAS DE CONT, COPII CI (student + membri familiei deținători de CI )/ CERTIFICAT DE NAȘTERE (pentru membrii cu vârsta sub14 ani).
Determinarea venitului lunar mediu net al familiei studentului se realizează până la împlinirea vârstei de 26 ani. La stabilirea venitului mediu net lunar pe membru de familie se iau în calcul toate veniturile nete cu caracter permanent realizate de membrii familiei, supuse impozitului pe venit. Prin venituri nete se înțelege totalitatea sumelor primite/realizate de persoana singură, respectiv de fiecare membru al familiei, reprezentând valoarea obținută după aplicarea cotei de impozitare asupra venitului impozabil conform Legii nr.227/2015 privind Codul fiscal, cu modificările și completările ulterioare.
Pentru studenții cu vârsta între 26 și 35 ani, venitul lunar mediu net se va calcula ținând cont doar de veniturile personale ale acestora și ale persoanelor pe care le au în grijă, precum copii, soție etc., în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
Studenții aflați în plasament vor depune, după caz, hotărârea de acordare a plasamentului, adeverință de la Primăria arondată acestuia privind venitul agricol și adeverința cu venitul net pe ultimele 12 luni (1.oct.2023-30 sept.2024), dacă este cazul.
Termen depunere dosare burse sociale: 25.10.2024 ora 12.30
Dosarele se primesc doar în timpul programului de lucru cu studenții
An universitar 2023-2024
Semestrul II
Rugăm studenții care nu au beneficiat în semestrul 1 de burse și se regăsesc pe listele de mai sus, să trimită codul IBAN la banca unde au cont (extras bancar) pe email, la adresa secretariatsim@tuiasi.ro împreună cu cartea de identitate scanată sau să depună aceste acte la Secretariatul facultății, până cel târziu 15.03.2024.
De asemenea, studenții care sunt în regim cu taxă trebuie să aducă la secretariatul facultății o adeverință din care să reiasă numărul de semestre în care au beneficiat de bursă.
Băncile agreate de către Universitatea Tehnică ”Gheorghe Asachi” din Iași, pentru plata burselor studenţilor, sunt:
- RAIFFEISEN BANK
- BANCA ROMÂNĂ DE DEZVOLTARE
- BANCA COMERCIALĂ ROMÂNĂ
- BANCA TRANSILVANIA
- ING BANK
ANUNŢ IMPORTANT
Privind acordarea burselor în anul univ. – 2023 – 2024
Studenții cu taxă care indeplinesc criteriile de acordare a bursei de performanță pentru rezultate deosebite la învățătură, trebuie să depună :
• adeverință în cazul în care a mai fost student, din care să reiasă forma de finanțare și dacă a beneficiat de bursă pe parcursul anilor de studii
Totodată, vă aducem la cunoștință următoarele:
Conform Art.54. din Procedură, Studenţii care urmează simultan sau succesiv două programe de studii în instituţii de învăţământ superior de stat pot beneficia de burse de la bugetul de stat numai de la una dintre
instituţii. Atribuirea bursei se realizează la programul de studiu urmat în instituţia de învăţământ superior pentru care optează studentul, de regulă cel pentru care studentul are depusă diploma de Bacalaureat în original, pe bază de cerere. După atribuirea bursei studentul va aduce în termen de 3 zile lucrătoare o adeverinţă eliberată de cealaltă facultate, care să ateste că nu este bursier la facultatea (instituţia de învăţământ superior) respectivă. În cazul în care nu poate obține această adeverință în termen de 3 zile, studentul va aduce o declarație notarială pe propria răspundere că nu este bursier la altă facultate.
Procedura de acordare a burselor studenților de la ciclurile de licență și masterat din cadrul Universității Tehnice “Gheorghe Asachi ” din Iași
– Anexe procedură